חקירות גלויות וסמויות

המומחיות והניסיון הרב, תורמים לביצוע איתור מדויק, מהיר, ויעיל של המידע הנדרש.  

בדיקת האזנות
כאשר מידע מסווג כמו נתונים אישיים חסויים או מידע שמסרתם בשיחות פרטיות, צצים במקומות בלתי צפויים, כנראה שמישהו מצותת לך.

תחום האזנות הסתר היום מפותח עד כדי כך, שכל אדם יכול לבצע האזנת סתר בקלות רבה. הטכנולוגיות המתקדמות והמדיות המפותחות להעברת מידע קולי, מאפשרות גם לאדם שאינו מקצועי לצותת לשיחותיך הפרטיות בבית, בנייד, במחשב ובכל מקום בו אתה נמצא. גילוי האזנות סתר יחשוף כל מכשיר ומתקן שטמנו לך גורמים שונים, על מנת להשיג את המידע אותו אתה מעדיף לשמור לעצמך.

עבירה פלילית
האזנת סתר נחשבת לעבירה פלילית שעונשה הוא מאסר בפועל. משום כך, כאשר מאתרים מכשיר לביצוע האזנת סתר, הוא מתועד ומצולם ויפורק רק לאחר שיילקחו ממנו טביעות אצבעות ע"י המשטרה.

למשרד רם חקירות יש רישיון של משרד המשפטים לאיתור האזנות סתר. בתום חקירה יקבלו הלקוחות דו"ח מפורט שישמש גם את המשטרה וגם כהוכחה בבית המשפט בעת הצורך.

דבר המחוקק  בדיקת האזנות
חוק האזנות סתר חוקק בשנת 1979, זאת בעקבות ריבוי מקרים של האזנות לגופים כלכליים, מערכות עיתונים, ומוסדות שונים. על פי החוק, אסורה הקלטה והאזנה לשיחה ללא ידיעה והסכמה של אחד הצדדים בשיחה. כל ראייה שהושגה באמצעות האזנת סתר אינה קבילה בבית המשפט, אלא אם נעשתה על ידי כוחות הביטחון. כוחות הביטחון והיועץ המשפטי לממשלה רשאים לבצע האזנות סתר כאשר עולה הצורך, אולם אנשים פרטיים, וכן חוקרים ומשרדי חקירות, אינם רשאים לבצע האזנות סתר ואם יעשו זאת, יעברו על החוק.

אמצעים טכנולוגיים
לשם איתור האזנות סתר, צוות רם חקירות עושה שימוש בידע, ציוד וטכנולוגיה מתקדמים ומשוכללים, המאפשרים להם אתר כל מכשיר ציתות והאזנה וגם את המזעריים שבהם.

המומחיות והניסיון הרב, תורמים לביצוע איתור מדויק, מהיר, ויעיל של אמצעי האזנות הסתר. בנוסף, במקרה הצורך נעשים שיתופי פעולה עם אנשי טכנולוגיה מתקדמת המתמחים בתחום שידור מידע והאזנות. במהלך איתור מכשירי האזנה, יאותרו גם מצלמות נסתרות, במידה וקיימות כאלו.

ביטחון ושקט נפשי
אין עוררין על כך שכאשר אתה מגלה שהאזינו לשיחותיך האישיות, תחושת הביטחון האישי והפרטיות נפגמים. כאשר מדובר במידע עסקי, האזנות סתר יכולות לפגוע בעסק ואף למוטט אותו. כאשר מדובר במידע אישי, האזנת סתר מפירה את קוד האמון הבסיסי בין אדם לחברו ומערערת את תחושת הביטחון של מי שנמצא תחת מעקב והאזנה.

לאף אדם אין את הזכות לפגוע בתחושת הביטחון האישי של אחרים, למוטט עסק כלשהו או לקבל מידע בדרך זו ובדיוק בגלל זה, הוצאה האזנת סתר מחוץ לחוק.

יחד עם זאת, אם אנשים חושדים כי הם חשופים להאזנה, יש מה לעשות. משרד רם חקירות מבצע איתור האזנות סתר, מתעד את המכשירים ומפרק אותם לאחר נטילת טביעות אצבעות. כך מגלים מי עומד מאחורי כל האזנה.

ציתות ומצלמות במקומות עבודה, וברכב
התקנת מכשירי ציתות ומצלמות נסתרות במקומות עבודה אסורה על פי החוק, והיא נחשבת להאזנת סתר.

שום מעסיק אינו רשאי לפגוע בפרטיותם של העובדים ובזכותם לפרטיות וצנעת הפרט. לפיכך ציתות או מצלמות נסתרות, הם עבירה על החוק.

גם התקנת מכשירי ציתות ברכב פרטי אסורה על פי החוק.

צנעת הפרט
פרטיותם של אנשים היום, נמצאים באיום מתמיד. ככל שאמצעי הציתות וההאזנה משתכללים, כך פרטיותו של האזרח נמצאת בסיכון. בנוסף, החשיפה המוגברת למדיה החברתית באינטרנט מותירה אותנו חשופים מול העולם. משום כך עושה המחוקק את מיטב המאמצים להגן על האזרחים מחשיפה להאזנות ומעקב. יחד עם זאת ולמרות החוק, עדיין יש הרבה מקרים של האזנות סתר לצרכים שונים.

יש למי לפנות
אם אתה חושב שמידע עסקי מסווג זולג לידיהם של גורמים עסקיים מתחרים, או שבן או בת הזוג שלך מצטטים בפניך דברים שאמרת אבל לא להם, או שאתה מוצא שמידע חסוי שלך, נחשף בפניך- יתכן כי אתה נתון להאזנת סתר ולציתותים.

האזנות סתר עלולות לפגוע בכל אחד מבחינה עסקית, כלכלית, אישית, או חברתית. האזנות סתר הן עבירה פלילית ולכן יש משרדי חקירה שיכולים למנוע ולאתר אמצעי האזנה, כך שלא תיפול קורבן לסחטנות או למעקב אחר השיחות שלך.

משרד החקירות רם חקירות, יבצע עבורך בדיקה מקיפה ומקצועית לגילוי האזנות סתר. לרם חקירות ניסיון של 35 שנה בתחום איתור אמצעי האזנה וצילום נסתרים. אם אתה נתון להאזנה, משרד רם חקירות יאתר את מכשירי ההאזנה או הציתות.

בפנייה לבית המשפט בתביעה על האזנה או ציתות, מספק משרד החקירות רם חקירות דו"ח מפורט לגבי החקירה והמעקב שנעשו וכיצד נתפסו אמצעי הציתות וההאזנה.